doer

记录一些东西
或物 或图
亦或一时心情
……
Splendor in the Grass - Pink Martini

音乐麦加:

适合陪自己在路上的歌。—— 歌手,红粉马丁尼。

I can see you're thinking baby
我知道你的心思,宝贝
I've been thinking too
我也一直在思考
About the way we used to be
思考我们的过往
And how to start anew
思考如何从新开始
Maybe I'm a hopeless dreamer
也许我是一个无可救药的空想家
Maybe I've got it wrong
也许我错会你意

But I'm going where the grass is green
但我要去那萋萋草地
If you'd like to come along
不知你是否愿与我同去
Back when I was starting out
最开始做事的时候
I always wanted more
我总想得到更多回报
But every time I got it
但每次心满意足之后
I still felt just like before
我仍感觉像从前一样
Fortune is a fickle friend
命运是个善变的朋友
I'm tired of chasing fame
我已疲于追名逐利
And when I look into your eyes
当我直视你的双眸
I know you feel the same
我知道你身有同感
All these years of living large
这些年奢侈的生活
Are starting to do us in
将要把我们吞没
I won't say it wasn't fun
我不能说这样的生活不快乐
But now it has to end
但如今这样的生活不得不告一段落
Life is moving oh so fast
日子过得飞快
I think we should take it slow
我想我们应该慢下来
Rest our heads upon the grass
躺在萋萋草地
And listen to it grow
聆听小草生长
Going where the hills are green
去那青山间
And the cars are few and far
车又少又远
Days are full of splendor
白天阳光灿烂
And at night you can see the stars
夜里繁星点点
Life's been moving oh so fast
日子总是过得飞快
I think we should take it slow
我想我们应该慢下来
Rest our heads upon the grass
躺在萋萋草地
And listen to it grow
聆听小草生长


评论

热度(20)